January 13, 2016

Zit toch een beetje in spanning achter mijn bureau

De nieuwe belastingrechtspraak is van kracht. De uit 1908 daterende Landsverordening op het beroep in belastingzaken is aangepast. Ging ik sinds 1908 naar de Raad van Beroep voor Belastingzaken; nu is dat gewoon het GEA; Gerecht in eerste Aanleg.

U snapt het al; ik wil los. Ik voel mij als een gekooide tijger.



Wie komt als eerste met een beetje geinige zaak? Welk bezwaarschrift wordt afgewezen.?Kom mensen help mij uit de brand en laat mij u te vuur en te zwaar verdedigen in 2016.

Ik heb de gewijzigde landsverordening bestudeerd. Er zijn interessante procestechnische mogelijkheden bijgekomen. Uiteraard zal het net als vroeger op techniek en tactiek blijven aankomen maar toch. Tegen uitspraken van het Gerecht in Eerste Aanleg kan in beroep worden gegaan en de rechters zullen zich daar goed van bewust zijn. Maakt het dat zij zorgvuldiger zullen oordelen? Zullen zij een formelere proceshouding aannemen dan voorheen? Voor mijn gevoel kan dat bijna anders maar ik wil het enorm graag ervaren.

No comments:

Post a Comment