January 24, 2024

KONING GAAT BELASTING BETALEN

 Laat mij voorop stellen dat het voor mij bepaald raadselachtig is dat wij eerder een republiek vormden en dan begin 19e eeuw alsnog een koningshuis installeren. Willem I was niet onze eerste koning; dat was de broer van Napoleon.




Maar goed nu hebben we een koningshuis en wij zijn langzaam gaan knabbelen aan de macht van dit koningshuis. De koning heeft bijkans enkel nog een ceremoniele functie. Wat hij niet heeft en waar ik zwaar aan hecht om het wel te hebben is het recht op vrije meningsuiting.

Nu is de intentie van -naar mijn idee ook koningsgezinden- om de koning te gaan betrekken in de heffing van inkomstenbelasting. Hij was al wel onderworpen maar niet voor zijn beloningen als koning zeg maar.

Maar waarom wil men dit. Als je met alle geweld een koning wil zou je hem toch minstens vorstelijk mogen behandelen?

Ik kan het niet plaatsen maar goed ik bevind mij dan ook in de periferie van het koninkrijk.

No comments:

Post a Comment