March 14, 2017

Wat spook jij nou zo uit de hele dag?

In het weekend een rondje gelopen op golfclub. Een van mijn golfmaatjes roemt mijn kennis op gebied van het belastingrecht waarop een ander aangeeft geen belastingadviseur nodig te hebben want "ik heb niks te verbergen."




Ik schrok een beetje van deze denkbeeldige voorstelling van de werkzaamheden van de belastingadviseur zodat ik bedacht om eens verslag af te leggen van wat je nou op zo een dag allemaal doet.

Door het tijdsverschil met Europa had ik al een email uit Spanje in de inbox liggen die ik beantwoord heb. Het betreft een multinational die aspiraties in de richting van Zuid-Amerika heeft.

Toen kwam er via een bevriende administrateur een vraag binnen over dividenden die door een vennootschap op Bonaire worden uitgekeerd aan een ingezetene van Nederland en een vervolgvraag over een aanmerkelijk belang transactie. Indien je een bepaald minimum percentage aan aandelen bezit kan verkoopwinst getroffen worden met inkomstenbelasting.

Vervolgens onze junior belastingadviseur langs met een vraag over een in te vullen aangiftebiljet. Daarna ben ik een uurtje huisbaas gaan spelen en gaan lunchen.

Straks komt een nieuwe client binnen die we begeleiden bij het opbouwen van een oudedagsvoorziening.

We moeten vandaag nog twee offshore aangiften voor de winstbelasting opstellen dus nog even snel weer even overleg met onze ambiteuze junior.

Er valt niets te verbergen! Echt niet.


No comments:

Post a Comment