July 22, 2016

Les jeux sont faits/De teerling is geworpen

Een geweldig boek van Sartre. En een kort verhaal. Op het Atheneum heb ik de lerares Frans nog overgehaald om dit boek klassikaal te lezen. Uiteraard had ik haar niet verteld dat ik de Nederlandse vertaling al gelezen had.



In onze praktijk is de teerling nu ook geworpen; Wij zijn in hoger beroep gegaan tegen een uitspraak van de belastingrechter in eerste aanleg. Dat is spannend en veel werk om het goed te doen. Omdat het voor ons allemaal nieuw is laat ik mij begeleiden in in het formuleren van dit hoger beroep. Dick Barmentlo., procestijger par excellence, heeft zich daartoe bereid verklaard. Procederen (en ik durf te zeggen succesvol procederen) is niet nieuw voor mij maar hoger beroep is toch weer een "new ball game". En dan laat ik mij graag mij invoeren in dit nieuwe spel door mensen die dat in Nederland al langer dan tien jaar doen.

Ben benieuwd want ik heb bijvoorbeeld nog geen collge van drie Belasting Hof rechters voorbij zien komen.

Intussen blijkt dat ons kantoor als eerste een hoger beroepschrift in een fiscale zaak in Curacao heeft ingediend.

No comments:

Post a Comment